Udsigter fra min bedstemors køkken

Onsdag den 7. marts kl. 16:00 og kl. 19:30
Af: WunderVerk
Målgruppe: for alle fra min. 7 år
Sted: Et privat køkken i Lyrskovgade (adressen oplyses, når din tilmelding er bekræftet)
Pris: gratis (kun 10 pladser pr. forestilling!)
NB. DER SKAL BOOKES PLADS PÅ FORHÅND ved at skrive til rene.toft@kff.kk.dk eller lasse@zeppelin.dk

En personlig fortælling om at kende sin egen historie for at forstå verden omkring sig. I en unik og anderledes ramme i et privat køkken på Vesterbro!

IMG_6132

foto: Henning Sjøstrøm

I et privat køkken udfolder Anette Asp Christensen historien om sin sønderjyske bedstemor, der levede i et grænseland, hvor krige er blevet udkæmpet, mellem forskellige sindelag og nationaliteter. Hendes jordnære verdenssyn bliver et spejl på vores rodløshed i dag.

Hvad betyder det at høre til? Hvordan har man rødder? Hvad er nationalitet? Med afsæt i erindringen om sin sønderjyske bedstemor og hendes køkken forfølger performer Anette Asp Christensen sine egne rødder og fortællingen om Sønderjylland – et grænseland mellem forskellige sindelag og nationale tilhørsforhold.
Publikum inviteres ind i et privat køkken, hvor de bænkes tæt omkring køkkenbordet. Der dækkes op med bedstemoderens blåblomstrede kaffestel, og der serveres kaffe fra komfuret. Mens tiden, livet og verdenshistorien filtreres gennem hendes køkkenvindue, blander den gamle dame sig efterhånden i skikkelse af en dukke, som Anette animerer.

Pressen skrev:
”Anette Asp Christensen har skabt en af sæsonens mest originale soloforestillinger.”
Informations anmelder, Anne Middelboe Christensen, juni 2016

“Stor var opfindsomheden og omsorgen – som havde man mødt Johanne (bedstemor, red.) i levende live.” Politikens teaterredaktør, Monna Dithmer, juni 2016

“Stærkt og sanseligt!” Dixikon.se, Teaterkritiker Theresa Benér, december 2016

”UDSIGTER FRA MIN BEDSTEMORS KØKKEN” er udnævnt til:
 En af dansk teaters 16 bedste i 2016 af Informations teateranmelder Anne Middelboe Christensen
 En af tre bedste performanceværker i 2016 af den svenske kritiker Theresa Benér

%d bloggers like this: